

近況

もういっちょモイラ♪ + 続きに近況です。

P5021702.jpg

Moira once more ♪ and my latest news : )



先週、急遽 義母の老人ホーム入居が決まりました。
うちから車で10分未満のとても近くのホームです。
義母が50年間住んでいた町とはちょっと離れていて
義姉や甥っ子家族とも離れているんですが、みんな忙しいし
パート勤めの私なら毎日(いまのところ毎日^^;)通えるし
事務手続きや金銭管理をしているダンナの近くが便利だろう
ということで、我が家の近くになりました。

4月に希望の老人ホームは約1年待ち、といわれたので
こんなに早く入居が決まってびっくりです。
落ち着くまで長いことかかりそうですが、ゆっくり
いい方向にむかうようにがんばりたいと思います^^


IMG_0330.jpg


My mother in-law moved into a nursing home near my house
last week. Two monthes ago, we're told we had to wait maybe
one year so it was a big surprise. Right now, after 3~4days
moved in, the nurse told us she is doing well but gets upset
sometimes. I think it'll take long time to settle. I try to visit
her everyday now (couple more weeks then change to every other day.)
On Mother's day, we'll have a special lunch at the nursing home.
I hope you have a nice Mother's day : )

